VHT 0619

posted in: 2019, Príspevky | 0

52. VYSOKOHORSKÝ ZRAZ KLUBU SLOVENSKÝCH TURISTOV

DÁTUM KONANIA: 27. júna – 30.júna 2019.
MIESTO KONANIA: hotel MORAVA, Tatranská Lomnica č.42

Z KST LL sa zúčastnilo 10 členov. V piatok bol plán vystúpiť na Končistú. Vybrali sme sa ráno o 6:00 vlakom smer zast. Popradské pleso odkiaľ sme pokračovali pešo na chatu kpt. Morávku kde bolo krátke občerstvenie káva + jäger. Pri stúpaní na Ostrvu sme videli, že záver doliny zlomísk s Končistou je opäť v mrakoch ako pred rokom. V sedle pod Ostrvou už riadne fúkal severák a vrchy boli ešte viac v hmle, to nás ale neodradilo a stúpali sme hore na Tupú. Odtiaľ sme už videli Končistú v mrakoch aj to suťovisko ktoré bolo smerom na vrchol. Po zídení do Lúčneho sedla sme konštatovali že sme v časovej tiesni a keby sme pokračovali hore suťoviskom a späť tak do 19 by sme nestihli dôjsť do Moravy, kde už bol iný program, ale Tibor mal príslušnú výstroj tak sme ho vyslali hore nech odfotí nákovu. Nokoniec sme zvolili smer dolu Štôlskou dolinou na magistrálu a do Vyšných Hágov, kde bol tradičný záver v bufete pri stanici.

V sobotu sme sa rozdelili, časť išla na Lomnický štít, časť na na Širokú vežu z Priečneho sedla a z Veľkej studenej, vedúci s Televíkendom a Kacinovou. Ja som išiel ako technická podpora naproti skupine Široká cez Malú studenú, kde sme sa aj na Téryho chate stretli pri pive aj jägri..

Večer bol klasický country bál kde sme sa dobre zabavili. V nedeľu už len odchod a o rok dovidenia.