17.ročník Zimný prechod Slovenský raj

posted in: Príspevky | 0

V dňoch 20.-23.2.2020 sa uskutočnil 17. ročník „Zimného prechodu roklinami Slovenského raja“. Ubytovanie – „Horský dom“ na Čingove. Vo štvrtok nás je 10, o večeru sa nám postarala Ivka výbornou „fazuľovicou“.

V piatok ráno máme odvoz na Podlesok (zabezpečil nám ho majiteľ chaty) a s odhodlaním začíname zdolávať roklinu „Suchá Belá“. Snehu a ľadu veľa nie je, ale aj tak je potrebné byť opatrný, najmä na drevených rebríkoch. Roklina s vodopádmi je veľmi pekná… Pokračujeme cez Kláštorisko (s krátkym oddychom na občerstvenie), „Lanovú lávku“, Letanovský mlyn a Prielomom Hornádu sa vraciame na Čingov – máme za sebou 18,5 km. Večer sa schádzame už všetci, 12-ti na chate a ešte traja sú v penzióne Lesnica. Pochutnávame si na skvelej kapustnici, ktorú pre všetkých pripravili Lydka s Julom.

Sobota ráno – spoločné foto a odchádzame smer Tomášovská Belá. Rebríky sú dosť poškodené, ale dá sa. Pri rázcestí do Sokoliej doliny sa delíme a dvaja vyrážame na Závojový vodopád, kým ostatní pokračujú na Klauzy. S napätím očakávame aký bude vodopád. Železné rebríky sú úplne suché a vodopád je zamrznutý o čosi menej ako minulý rok. Nasledujúci Vyšný vodopád má tiež zamrznutých výtvorov menej. Cez Kláštorisko a Čertovu sihoť sa vraciame späť na Čingov. Po návrate nás čaká guláš, ktorý nám uvarili Milan s Lydkou.

V nedeľu v dvoch skupinách sa vydávame na Tomášovský výhľad a Soviu skalu. Tak ako včera, aj dnes je krásny výhľad na Tatry. Po návrate dojedáme guláš, lúčime sa a čaká nás cesta domov.

Čo dodať na záver – skvelé počasie celé 3 dni, perfektná partia ľudí…už aby tu bol 18.ročník.